Against the law.

Nu kan jag minsann säga er att jag är arg. Eller mest irriterad.
Man tar inte någons bild och dessutom redigerar den utan att fråga. Det trodde jag var självklart och det är något som står i lagen. Visst jag är ingen proffsfotograf - jag är en amatörfotograf, om ens det. Men det är mina bilder, jag som tagit dom. Då är det inte kul att se en bild på någon annans blogg, redigerad och utan ett endaste litet ord om att jag tagit den. Jag blev lite smått chockad. Denne bloggare har inte ens frågat om bilden.
Den ligger uppe på Facebook utan något som helst namn på den, på min vägg. Men det betyder inte att det är fritt fram att ta den. Nu har jag återigen kommit på varför jag bara lägger upp bilder jag tagit här, på bloggen. För då är det bara några stycken, 3-4 högst, men nu blev det ungefär 70. Alltså hade jag ingen ork att skriva namn på varenda en. Antar att jag får väl göra det i framtiden.
Men nu har man ju lärt sig något.
-
-
Dom där 14 bokstäverna glömmer jag inte i fortsättningen.

Kommentarer
Postat av: .

vilken loooser som gör sådant, snor bilder alltså..

2010-09-03 @ 15:21:43
Postat av: Anonym

Herregud, vad irriterande! Jag skulle verkligen bli förbannad..

2010-09-03 @ 15:33:14
URL: http://boissbaon.blogg.se/
Postat av: Anonym

vem hade tagit den? :o

2010-09-03 @ 17:47:11
Postat av: Leif Pettersson

Nej så får man faktiskt inte göra. Ta kontakt med personen i fråga och kräv att han/hon tar bort bilden omgående, alternativt betalar för att använda den på sin blogg. Enligt BLF:s (Bildleverantörernas förening)debiteras för användning av en bild på en hemsida med <500 besökare 690:- för ett år.Plus moms!

Det kan ge en fingervisning om vad det här handlar om nämligen bildstöld.

2010-09-04 @ 10:20:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0