Komplex & vikt, hit och dit.

Det är något jag har reagerat på. Flera av mina kompisar på Facebook har gått med i en grupp som heter "vi som önskar att myggen sög fett istället för blod."
Jag får det direkt till att dom personerna tycker att dom är tjocka, vilket dom minst sagt inte är.
Varför kan man fråga sig. Varför tycker de flesta tjejer (ja killar också) att dom är tjocka, borde träna och gå ner i vikt fast dom egentligen inte behöver det.
Fast så finns det ju dom som vill gå upp i vikt. Men större delen vill gå ner. Varför denna hets kring vikten?
Vi borde väl alla vara nöjda med det vi fått? Ja vi BORDE men allting är inte som det borde.
Jag kan ärligt säga att jag tycker inte speciellt mycket om mina bröst, så länge jag har bh på mig så gillar jag dom. Men inte annars. Ja, jag borde vara stolt över dom.
Jag har alltid varit smal också, aldrig känt behovet av att jag borde gå ner i vikt. Kanske därför jag inte förstår alla som vill det heller. Okej, vissa förstår man men vissa inte.
Jag tillhör den där klicken som vill gå upp, den som blir galen för att det finns knappt ett ynka litet råd på hur man går upp.
Ja, det här inlägget kanske det blev lite dubbelmoral över. Men mina tankar skenade iväg. I'm sorry.

Kommentarer
Postat av: Linda

bra skrivet tycker jag för de e ju faktisgt sant de du skriver , som sagt man ska va nöjd me de man har.

2010-05-23 @ 19:27:19
URL: http://blogg.d-lx.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0