Familjetjej

Jag har insett att jag inte riktigt borde bo själv. För en och en halvtimme sen sa jag till Johannes att jag skulle laga mat och vart tror ni jag fortfarande sitter. Jo vid datorn. Jag är så grymt lat. Idag skulle jag även städa, plugga och tvätta. Tror ni jag har gjort något av det? Svar: Nej.

 

Johannes vet i alla fall att han kommer få laga mat när han kommer hit nästa helg. Stackars liten. Fast han har makten att få mig ifrån datorn och göra något vettigt i alla fall. Som tur är. Så vi kanske lagar maten tillsammans, men bara kanske.

 

Jag får en klump i magen när jag kollar på fetaosten som jag köpte. Den kollar ilsket på mig. Känns det som. Snart skriker den nog också. Att jag ska lyfta min lilla rumpa från stolen (som inte är överdrivet skön) och slå på spisen. Det hade pappa gjort. Åh, varför är du inte här och skäller på mig? Kom hit nu, skulle behöva skäll. Eller bli lite ompysslad.

 

När jag var och handlade min ilskna fetaost så gick jag förbi massa hus som grillade. Tänk vad gott med grillat! Jag längtade hem mer än någonsin då. På något sätt under helgerna så saknar jag Gabriel och Hugos bråk klockan 7 på morgonen, Gabriels kaxiga svar eller dom gånger jag kan bli så arg för att pappa och mamma inte förstår. Även fast dom sakerna var så sköna att slippa när man flyttade.

 

Jag är nog en familjetjej. Jag älskar att vara hemma med familjen eller mysa med pojkvännen på kvällarna. Fester.. Nej det lockar inte så mycket. Bara som nu, när jag sitter helt ensam med en ilsken fetaost. Men jag vet att det är inte jag. Jag skulle aldrig kunna vara den där tjejen som festar varje helg och sånt, det går inte. För jag har min simning att fokusera på. v>

 

Aldrig någonsin att jag ger upp den. För den har gett mig så mycket.

Kommentarer
Postat av: johannes

bra där grilla nästa helg ?? <3

2010-05-13 @ 20:15:24
Postat av: Storasyster

Nä, amanda, du är inte lat, du är bortskämd ;)

2010-05-13 @ 20:58:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0