Jag vill ha 36 timmar på mina dygn.

Varför kommer man alltid på massa konstiga saker man vill göra när man egentligen inte har tid? Eller ja, konstiga är dom väl inte eftersom man kanske borde göra dom, men inte när man borde sitta och plugga.
Förvirrande? Okej, jag ska förklara.
Varje gång jag eller Märta verkligen måste plugga så kommer vi jämt på 'men oj, jag kanske borde städa mitt rum' eller 'fy vad det ser ut på diskbänken, jag diskar'. Igår var en sån dag för mig, istället för att skriva på biologirapporten eller plugga samhälls så ställde jag mig och diskade (nog för att det uppskattades) och sen på kvällen städade jag mitt rum (hela garderoben på golvet kan man säga). Kom på nyss att jag måste dammsuga och jag lär göra det efter det här inlägget, sen kom jag på att jag kände för att duscha (menar hallå, jag gjorde ju det efter träningen idag) bara för att jag är så less på att plugga. Men jag måste ju bli klar med så mycket plugg som möjligt innan helgen eftersom Per äntligen kommer (därav anledningen till att dammsuga).
Ja, varför kan inte mina dygn ha typ 36 timmar istället för 24? Då skulle jag hinna med så mycket mer än bara skolan, sova, träna och plugga (ja ibland kan det faktiskt vara kul att hinna städa)
Men herregud, jag borde ju inte skriva det här inlägget nu! Det är dags att go back on track om vi säger så, för tyvärr gör inte mina läxor klart sig själva.. Åh, fina, underbara önsketanke!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0